-->

Theme Layout

Boxed or Wide or Framed

Theme Translation

Display Featured Slider

No

Featured Slider Styles

Display Trending Posts

Display Instagram Footer

Dark or Light Style

Prepovedano kopiranje vseh vsebin in fotografij brez dovoljenja avtorice. Zagotavlja Blogger.

Preišči ta spletni dnevnik

Montessori mobili I.


Še imam nekaj lepih reči na zalogi :) In tole me res že dolgo grize ...

Preden se je D rodil, smo v majhno spalnico zbasali večjo posteljo za P, majhni pa vrnili ograjo, preprali oblačilca, ponovno namestili držalo za mobile in začeli pripravljati P na to, da si bo blazino poleg velikega ogledala delil z bratcem. Skrbno sem pripravila okolje za novorojenčka tako, da sem obnovila oziroma izdelala Montessori mobile.

Montessori mobili so skrbno izbrani. Dojenčku pomagajo razvijati sposobnost raziskovanja sveta vizualno, pomagajo izboljšati osredotočenost in koncentracijo, nudijo mu informacijo o gibanju in spodbujajo razvoj čuta za estetiko. So primerni otrokovemu razvoju ter mu predstavljajo ravno pravšnjo stimulacijo (ne preveč in ne premalo). Zmenjali naj bi jih približno vsake dva tedna.

Za D sem naredila še tiste, ki so mi manjkali do popolne zbirke ter jih nekaj obnovila. Čez bi prišli tudi s kakšnimi manj, a sem res uživala v izdelovanju in preizkušanju. Obesili smo jih kar na nosilec za polico, ki smo ga podaljšali z deščico. Ni premičen, je pa stabilen in varen pred P. 


MUNARI MOBILI
(zgoraj :) ), od 4. do 6. tedna starosti



GOBBI MOBILI
od 6. do 8. tedna



OKTAEDRI
od 8. do 10. tedna

PLESALCI
od 10. do 12. tedna

METULJI niso klasični Montessori mobili, se pa lahko za mobile uporabi tudi podobe iz realnega življenja. Metulji so primerni, ker letijo, gre za podobno gibanje. Lahko bi izbrala tudi ribe/morske sesalce, saj je gibanje skozi vodo podobno tistemu skozi zrak. Načrtovana je bila uporaba od 12. do 14. tedna, vendar so bili (vsem!) tako všeč, da sem mu jih ponudila pri desetih tednih in potem vsaj občasno še mesec in pol.

Tudi LASTOVKE niso klasične Montessori mobile, a so prav tako primerni kot metulji. Ponudili bi jih tam od četrtega tedna dalje ter do 3. meseca, odvisno od interesa.

Fant je zrasel in začel uporabljati roke. Za razliko od vizualnih mobilov, ki se jih obeša tik izven dosega (lahko ravno toliko, da jih zazibajo), se sledeče približa toliko, da jih lahko udarijo, ujamejo (koordinacija oko-roka!), držijo in nekatere potegnejo k sebi. Spomnim se, kakšen zadovoljen nasmešek se je razlezel čez obraz fantoma, ko sta obroček uspešno pripeljala do ust ... 

  • ZVONČEK (kraguljček pritrjen na lep trak; na držalo sem ga pritrdila z elastičnim trakom, tako da je lahko zvonček tudi povlekel k sebi), od 12. ali 13. do 15. tedna.

  • LESEN OBROČEK NA ELASTIČNEM TRAKU, od 15. do 17. tedna

  • MOBILI V PRIMARNIH BARVAH, od 17. do 18. ali 19. tedna. Dvojni so zgolj zaradi mojega nemirnega duha.

PRIMARNE BARVE I.


PRIMARNE BARVE II.


"ZVONČKI"
od 18. ali 19. do 21. tedna; na vrvico sem navezala še elastični trak z obročkom, ki ga je uporabljal kot grizalo in seveda predvsem za "zvončkljanje".

Munari mobile je (žal) uporabljal redko, saj je bil takrat buden zgolj za dojenje, pa še to bolj napol. Oktaedri so mu bili zanimivi, Gobbi mobili pa še veliko bolj. Plesalci ga niso niti najmanj pritegnili, oboževal je metuljčke. Rad je uporabljal tudi kraguljček in obroček, ki sem ju včasih kar združila, sem ju pa žal pozabila fotografirati. Mobili primarnih barv so bili zanimivi pogojno. Bolj so mu bili všeč drugi, saj jih je lahko lepo prijel. Zadnji, zvončki, so pritegnili daleč največ pozornosti in prinesli zvrhano mero veselja.

Kdaj ponudimo katere? Sama sem se približno držala knjige Montessori from the start oziroma predloga iz bloga Little Red Farm

Obvezno branje/dodatne informacije/nekaj idej:

Naslednjič pa še kakšna beseda o tem, kako se mobile naredi.



QuickEdit

You Might Also Like

3 komentarji:

  1. Pozdravljena,

    tudi sama sem mamica fantka in oboževalka montessori pedagogike. Prosila bi te za pomoč. Morda veš, kje bi se dalo kupiti primarne barve?(pri tebi 2)Z možem sva naredila primarne barve I samo sva opazila da so resnično boljše če jih lahko prime.
    Hvala za pomoč
    Katja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kje se pa da te mobile kupit ze narejene?

      Izbriši
    2. Na zgoraj deljeni povezavi-v Avstraliji nekje...

      Izbriši

xxxx
aaaa Arhiv spletnega dnevnika

Follow @zogice.in.kravate